Halaman

Selasa, Mei 03, 2011

Merantau ke bumi Australia


Salam. Maaf kerana hampir 5 bulan sejak aku menulis dalam blog ini.

Untuk pengetahuan pembaca semua, aku dan isteriku kini berada di Newcastle, Australia. Kami telah berangkat ke sini pada 17 Februari 2011. Aku menemani isteriku yang menyambung pelajarannya dalam bidang Master of Architecture.

Setibanya kami di bumi kanggaru ini, terlalu banyak cabaran dan ujian yang perlu kami lalui. Bermulanya episod mencari rumah sewa, membuka akaun utiliti, mencari pekerjaan dan pelbagai lagi.

Alhamdulillah, akhirnya setelah 2 bulan lebih, banyak cabaran berjaya kami tempuhi bersama. Sesungguhnya rezeki itu terbentang luas di muka bumi Allah ini. Kitalah yang perlu mencarinya.

Aku akan hidup sebagai perantau di Australia selama dua tahun. InsyaAllah akan pulang ke tanah air pada awal 2013 nanti.

Aku harap aku dapat menimba ilmu dan pengalaman sepanjang berada di sini. Berjauhan dari keluarga ni mengajarku erti berdikari dan juga menjadi lebih matang dalam hidup.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan