Ahad, Mei 08, 2011

Janji Suami Isteri


Salam kepada semua pembaca.

Sedar tak sedar sudah 2 bulan setengah kami di bumi Australia ni. Sebagai pasangan suami isteri yg baru berkahwin, banyak cabaran yang dilalui di sini termasuk la menyesuaikan diri dengan keadaan di negara orang ini dan juga menyesuaikan diri dengan diri masing-masing. Sebelum ini hidup hanya fikir untuk jaga diri sendiri sahaja. Sekarang hidup berdua, maka perlulah untuk saling melengkapi.

Apa-apa pun, saya sangat bersyukur kepada Ilahi. Makin saya mengenali suami saya, makin saya mencintai beliau. Ini semua rahmat dari Allah. Mendapat suami yang penyayang yang sentiasa mendorong saya untuk dekat kepadaNya adalah rezeki dari Allah yang tidak ternilai.

Janji Suami Isteri: Susah Senang Bersama

Hidup ini tak selalunya indah, dan mungkin ketika senang kita terlupa bahawa kita telah berjanji untuk susah dan senang bersama. Maka tak kiralah apa cabaran yang mendatang, kita hadapi dengan tenang dan sabar ye, Abang. Jangan biarkan syaitan mengganggu rumah tangga kita dengan mengapi-apikan hubungan kita. Moga rumah tangga kita sentiasa dalam sakeenah, mawaddah wa rahmah.


"Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati kami, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." (Al-Furqan:74)

Isteri Abang,
8 May 2011

Gambar kredit kepada Anisah Ali

2 ulasan:

  1. Happy (belated) birthday Kak Huda^^ May all life's best yours ♥

    BalasPadam
  2. huyoo..sweetnya *Isteri Abang* ni menulis. Baguslah sekarang dah makin mengenali..Kami yang studio bersama 4thn ni pun tak kenal satu sama lain..haha

    Always pray for your happiness dear..^_^

    BalasPadam